بررسی اجمالی هیوندای النترا ۲۰۲۲

هیوندای النترا ۲۰۲۲ به دلیل استایل منحصر به فردش در ترافیک متمایز است، اما در زیر ورقه های فلزی به شدت چین خورده ، یک خودروی جمع و جور جادار و کاربردی قرار دارد. کابین آن با طراحی مشابه تزئین شده است و چندین ویژگی سطح بالا به خصوص در تریم های سطح بالا ارائه شده است که به فاکتور های شگفت انگیز هیوندای النترا ۲۰۲۲ اضافه می کند.

موتور سطح پایه یک چهار سیلندر ۱۴۷ اسب بخاری تا حدودی خواب‌ آلود است که به گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته (CVT) متصل می‌شود، اما هر دو پیشرانه هیبریدی و چهار سیلندر توربوشارژ ۲۰۱ اسب بخار اختیاری هستند.هیوندای النترا با خودروهای سنگینی مانند هوندا سیویک، نیسان سنترا و تویوتا کرولا رقابت می‌کند و سبک و بسته‌بندی ارزش‌محور آن را به انتخابی محکم در میان خودروهای کامپکت تبدیل می‌کند.

هیوندای النترا ۲۰۲۲ چگونه است؟

پس از طراحی کامل برای سال مدل ۲۰۲۱،هیوندای النترا برای سال ۲۰۲۲ بدون تغییر باقی مانده است. یک مدل مسابقه ای Elantra N قرار است امسال عرضه شود.

مدل SEL میان رده بهترین تعادل قیمت و ویژگی ها را ارائه می دهد. ما به بررسی مدل SEL Convenience می پردازیم که دارای صفحه‌نمایش دیجیتالی ۱۰٫۳ اینچی، کروز کنترل تطبیقی، فرمان و دسته دنده با روکش چرمی، پد شارژ بی‌سیم تلفن هوشمند و صندلی‌های جلوی گرم شونده است.

بررسی اجمالی هیوندای النترا 2022

هیوندای النترا ۲۰۲۲ : موتور، گیربکس و عملکرد

پیشرانه غیرهیبریدی استاندارد یک موتور چهار سیلندر ۱۴۷ اسب بخاری با دیفرانسیل جلو و CVT است. مدل هیبریدی از یک موتور ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر جفت شده با یک موتور الکتریکی برای تولید ۱۳۹ اسب بخار استفاده می کند. تعویض دنده در هیبریدی توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک انجام می شود. هیچ‌کدام از این گزینه‌ها شتاب هیجان‌انگیزی ارائه نمی‌دهند.

هیجان‌انگیزترینT، Elantra N عملکرد محور است که به طور جداگانه آن را بررسی می‌کنیم. این خودرو از یک توربوشارژ ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر بهره می برد و به گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه متصل می شود. پس از یک رانندگی آزمایشی کوتاه، ما تحت تأثیر شتاب پرشور N Line و هندلینگ ماهرانه آن قرار گرفتیم، که بدون به خطر انداختن یک سواری بسیار سفت، شتاب را بالا می برد.

مصرف سوخت و MPG هیندای النترا ۲۰۲۲

وب سایت EPA تخمین می زند که هیوندای النترا ۲۰۲۲ با موتور ۲٫۰ لیتری چهار سیلندر ، تا ۳۳ مایل بر گالن در شهر و ۴۳ مایل بر گالن در بزرگراه توانایی حرکت دارد و همچنین مدل‌ هایی با موتور ۱٫۶ لیتری چهار لیتری توربوشارژ حدود ۲۸ مایل بر کیلوگرم در شهر و ۳۶ مایل بر کیلوگرم در بزرگراه برآورد می‌شوند.

مقرون به صرفه ترین النترا هیبریدی ، با ۵۳ مایل بر گالن شهر و ۵۶ مایل بر گالن در بزرگراه رتبه بندی شده است. در مسیر ۷۵ مایل در ساعت به صرفه جویی در بزرگراه، که بخشی از رژیم آزمایشی گسترده بوده است، النترا هیبریدی تنها نتیجه ۴۸ مایل در ساعت را داشت در حالی که مدل غیر هیبریدی لیمیتد با موتور پایه ، ۳۸ مایل بر کیلوگرم را به دست آورد. برای اطلاعات بیشتر در مورد مصرف سوخت النترا، به وب سایت EPA مراجعه کنید.

فضای داخلی، راحتی و باربری هیوندای النترا ۲۰۲۲

برای مطابقت با نمای بیرونی چشمگیر آن، کابین النترا بسیار زیبا و جادار به نظر می رسد. داشبورد و کنسول میانی اطراف راننده قرار داردند در حالی که سمت سرنشین رویکردی مینیمالیستی دارد. یک نوار LED منفرد ، دریچه هوای داشبورد را در عرض خودرو از ستون فرمان تا پنل درب سمت سرنشین دنبال می کند.

تعداد سرنشینان بسیار قابل قبول است، به ویژه در صندلی عقب، که به النترا کمک می کند تا با رقبای جادارتری مانند سنترا و فولکس واگن جتا رقابت کند. در یک آزمایش ، النترا شش چمدان دستی را در صندوق عقب خود جای داد.

فضای داخلی، راحتی و باربری هیوندای النترا 2022

شما میتوانید لوازم یدکی هیوندای النترا را از فروشگاه هیوندای مرکزی به قیمت ارزان و کیفیت جنیون پارت خریداری کنید

اتصالات و صفحه نمایش هیوندای النترا ۲۰۲۲

یک صفحه نمایش دیجیتالی ۱۰٫۳ اینچی اختیاری با صفحه نمایش لمسی ، صفحه نمایش ۱۰٫۳ اینچی دوم که از بالای داشبورد Elantra بیرون می زند، آرنج ها را می پوشاند. راه‌اندازی استاندارد  سرگرمی ها، یک نمایشگر مرکزی ۸٫۰ اینچی و سنج‌ های آنالوگ برای دسته ابزار است. جدیدترین رابط اطلاعات سرگرمی هیوندای در اینجا مرکز توجه است.

استاندارد Apple CarPlay و Android Auto هر دو در هیوندای النترا وجود دارند، همانطور که اتصال Wi-Fi نیز وجود دارد. ویژگی تشخیص صدا به راننده این امکان را می دهد که با بیان عباراتی خاص مواردی مانند کنترل آب و هوا یا صندلی های گرم شونده را تنظیم کند.

ویژگی های ایمنی و بخش کمک راننده هیوندای النترا ۲۰۲۲

ویژگی های ایمنی کلیدی عبارتند از:

  • ترمز اضطراری استاندارد خودکار با تشخیص عابر پیاده
  • هشدار خروج از خط استاندارد با کمک حفظ خطوط
  • کروز کنترل تطبیقی موجود با ویژگی محوری بین خطوط

ویژگی های ایمنی و بخش کمک راننده هیوندای النترا 2022

منبع : caranddriver