علائمی که نشان می دهد کلاچ خراب شده و نیاز به تعویض یا تنظیم دارد

به سختی می توان گفت که کلاچ دقیقا چه مدت در گیربکس دستی شما دوام می آورد. در برخی موارد، ممکن است فقط ۳۰۰۰۰ مایل دوام بیاورد، اما برخی از رانندگان آنقدر راحت کار می کنند که صد هزار مایل یا بیشتر دوام می آورند.

کلاچ یکی از قطعات حیاتی یک خودرو است که در هیوندای مرکزی می توانید لوازم یدکی کیا و لوازم یدکی هیوندای را با کیفیت عالی خریداری کنید.

علائمی که نشان می دهد کلاچ خراب شده و نیاز به تعویض یا تنظیم دارد

اگر هر یک از علائم زیر را مشاهده کردید، کلاچ شما ممکن است خراب شده باشد.

مشکلات شتاب دارید

اغلب اوقات، کلاچ فرسوده نمی‌گیرد و در نهایت با مشکل شتاب مواجه می‌شوید. موتور شما می چرخد، اما وسیله نقلیه شما به جایی نمی رسد. این به این دلیل است که کلاچ کاملاً درگیر نشده است و ممکن است در دنده اول نباشید. این همچنین می تواند زمانی اتفاق بیفتد که شما دنده را پایین می آورید و اگر کلاچ فرسوده شده و درگیر نمی شود سعی کنید سرعت خود را افزایش دهید.

تعویض دنده به سختی نجام می شود

اگر کلاچ فرسوده شده باشد، تعویض دنده آسان نخواهد بود. همچنین ممکن است برخی از صبح ها نتوانید وسیله نقلیه خود را از حالت خلاص به دنده تبدیل کنید. شما می دانید که ماشین شما چگونه جابجا می شود و روند آن واقعاً چقدر دشوار است و هرگز نباید تغییر کند. اگر این کار را کرد، این نشانه ای از مشکلات کلاچ یا مشکل در خود گیربکس دستی است.

تعویض دنده به سختی نجام می شود

دنده از جا در می آید (در رفتن دنده)

اگر کلاچ شما در حال لیز خوردن است، به این معنی است که قبل از اینکه خودتان آن را جدا کنید، از حالت درگیری خارج شده است. این امر باعث می‌شود که تعویض دنده به سختی انجام شود و ممکن است با دور موتور بالا مواجه شوید. یکی دیگر از نشانه‌هایی که نشان می‌دهد کلاچ شما خراب می‌شود یا با گیربکس مشکل دارد، لیز خوردن خود دنده‌ها از دنده (در رفتن)است.

صدای جیرجیر/غرغر

ممکن است هر بار که کلاچ خود را فشار می دهید صدای جیر جیر را بشنوید یا ممکن است غر بزند. این نشانه ای از فرسودگی مکانیزم های داخلی است و نیاز به تعویض دارد. در برخی موارد، شما می توانید قطعات پر سر و صدا را بدون نیاز به تعویض کل کلاچ ، تعویض کنید. در موارد دیگر، بسته به میزان آسیب، ممکن است مجبور باشید کلاچ را تعویض کنید.

چسبندگی یا اسفنجی بودن کلاچ

در نهایت، می‌دانید پدال کلاچ شما چه حسی دارد و هرگز نباید احساس کنید که دنده حس چسبندگی یا اسفنجی بودن  را دارد. اگر این حس را داشتید، باز هم مکانیسم‌های داخلی دارید که در حال فرسوده شدن هستند.

چسبندگی یا اسفنجی بودن کلاچ

منبع : jmtransmissionservice