لوازم یدکی کیا اسپورتیج و معرفی اسپورتیج

لوازم یدکی کیا اسپورتیج دارای قطعات بیشماری از جمله بدنه ، موتوری ، سپر ، درب ماشینء جلوی خودروی اعم از کمک فنر و … میشود همچنین ماشین اسپورتیج  دارای موارد مصرفی زیادی مانند فیل، لنت و شمع ماشین میباشد ،فروشگاه لوازم یدکی هیوندی و کیا مرکزی با تجربه ۱۵ سال خدمت توانسته قطعات اصلی جنیون پارت را برای تمام عزیران که از ماشین های کیا اسپورتیج استفاده میکنند را فراهم کند .

تمامی قطعاتی که توسط هیوندای مرکزی ارائه میشود دارای نشان اصلی کاراخانه میباشد که شما با خیال راحت میتوانید آن را برای ماشین خود استفاده کنید

کیا اسپورتیج

زمان ورود خودروی کیا اسپورتیج به کشور ایران از نسل سوم آن به بعد نیز میباشد که مدل ۲۰۱۱ است . اسم گذاری کیا اسپورتیج از نسل دوم آن بوده که دارای ظاهری زیبا و شیک‌پسند میباشد و فروش خوبی را در کشور ایران داشته است.

اسپورتیج از آن دسته ماشین هایی است که دارای حجم موتور ۲٫۴ لیتری میباشد و توانسته رقیب خوبی برای مدل های مختلف هیوندای باشد و خود را در دل مردم جا کند.

این مدل از خودروی کیا در سال ۹۲ بایگانی شد و نسل های جدید ان در سال ۹۴ رونمایی شد و در سال ۹۵ به کشور ایران صادر شد ، خودروی کیا اسپورتیج ، دقیقا مثل کیا اپتیما و دیگر محصولات کیا موتور دارای محبوبیت زیادی است که ان کمپانی یعنی کیا موتور توانسته آن را تولید کند.

به جرات میتوان گفت این شاسی بلند خوش فرم که راحتی بی مثالی دارد جز محبوبترین ها داخل کشور ایران نیز میباشد. این غول خودروسازی در سال های اخیر توانسته خودرو های شیک و جوان پسند را به بازار دنیا معرفی کند که یکی از این خودرو ها ماشین اسپورتیج نیز میباشد.

در ادامه این مطلب به بررسی قطعات و مدل های مختلف این سری از خودروی شرکت کیا موتورز میپردازیم

نقد و بررسی انواع اسپورتیج

۲ نوع از این خودرو وارد کشور ایران شده است که هر دو نوع آن توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کرده است

  1. مدل اس ال (SL) – زیباترین و مدرنیزه تر
  2. مدل ای ایکس (EX) مخصوص سن بالا ها

هر دو نوع اسپورتیج نام برده شده از یک خانواده هستند ، ولی از نظر موتوری و ظاهر بدنه با هم دارای تفاوت هایی هستند که این امر در نوع خود بسیار جالب است

مدل های جدید که دارای پشیرانه خیلی قوی تر نیز میباشند وارد کشور های منطقه یورو شده اند .

لوازم یدکی هیوندای ورنا و قطعات جنیون پارت برای خودروهای هیوندای لوازم یدکی هیوندای ورنا و قطعات جنیون پارت برای خودروهای هیوندای

کیا اسپورتیج اس ال (SL)

خودروی SL نسبت به مدل EX از کیفیت بالاتری برخوردار است و دارای یک طراحی کاملا جدید و مدرن است. این خودرو دارای ۴ سیلندر است و تعداد سوپاپ‌های آن به ۱۶ عدد است یکی از مزایای مدل SL مصرفی سوخت آن است که نسبت به مدل قدیمی‌تر خود یعنی EX بسیار پایین‌تر است. از نظر ظاهری، مدل اسپورتیج SL مدرنیزه‌تر، زیباتر و شکیل‌تر است و از محبوبیت بیشتری، به خصوص در میان جوانان برخوردار است.

کیا اسپورتیج ای ایکس (EX)

این خودرو برای اولین بار در سال ۸۸ به تولید رسید و سپس در بازارهای سراسر جهان عرضه شد. موتور EX دارای ۲۴ عدد سوپایه، ۶ سیلندر و گنجایش آن به ۲۷۰۰ سی‌سی می‌رسد. با وجود اینکه موتور مدل EX از نقاط قوت این خودرو به حساب می‌آید و کیفیت بسیار بالایی دارد اما ظاهر و طراحی بسیار ضعیف است. از دیگران نکات منفی آن می‌توان به مصرف بالای سوخت آن اشاره کرد.

گیربکس این خودرو جزوی از قطعات آن است و به صورت اوتوماتیک عمل می‌کند. با اینکه اتاق خودرو دارای وزن نسبتا بالایی است ولی موتور تحمل وزن ماشین را دارد. درنتیجه اتاق خودرو و موتور آن بایکدیگر سازگار دارند.

لوازم یدکی کیا اسپورتیج با قطعات جنیون پارت

لوازم یدکی کیا اسپورتیج با قطعات اصلی 

قطعات کیا اسپورتیج

از آنجایی که هر مدل از این خودرو قطعات مخصوصی را دارد پس باید اطلاعات کافی درباره لوازم یدکی کیا اسپورتیج را داشته باشید تا در خرید خود به مشکل برنخورید. در ادامه به معرفی قطعات این ماشین می‌پردازیم و شما کمک خواهیم کرد مناسب‌ترین قطعات را برای خودروی خود خریداری کنید. با ما همراه باشید تا به شما در خرید لوازم یدکی کیا اسپورتیج و قطعات کمک کنیم.

رام زیر موتور کیا اسپورتیج

این قطعه از در شاسی خودرو اهمیت بالایی برخوردار است و همچنین عملکرد موثری دارد. شاسی خودرو همان اسکلت‌بندی خودرو است که به شکل یک چارچوب بزرگ از جنس آهن است. شاسی خودرو اجزای مهم را در خود جای داده است و وظیفه‌ی تعیین جایگاه آن‌ها را نیز به عهده دارد.

مکان قرارگیری دقیق رام در زیر موتور است و از آنجایی که شاسی خودرو از دو قطعه آهن به صورت موازی ساخته شده است بین دو طرف اتصال ایجاد می‌کند. وجود این رام در خودرو باعث  می‌شود که موتور فشار زیادی را متحمل نشده و صدمه چندان به آن وارد نشود.

ایربگ اسپورتیج

ایربگ یا همان کیسه هوا تامین کننده ایمنی سرنشینان خودرو و از قطعات ضروری خودرو می‌باشد. به همین دلیل است که این قطعه در تمام محصولات عصر امروز به چشم می‌خورد.

کیا اسپورتیج یکی از محصولات مدرنی است که به سلامت و جان سرنشینان خود اهمیت زیادی می‌دهد و از این تکنولوژی به خوبی استفاده کرده است.

با اینکه ایربگ کیا اسپورتیج کیفیت بسیار بالایی دارد اما راننده باشد هرچند مدت یکبار از عملکرد ایربگ خودروی خود اطمینان حاصل کند. در صورت وجود اختلال در عملکرد ایربگ‌ها باید در اولین فرصت آن‌ها را با با کیفیت‌ترین لوازم یدکی کیا اسپورتیج جایگزین کرده تا از سلامتی و جان سرنشینان محافظت کنید.

درب باک بنزین کیا اسپورتیج

درب‌های باک این خودرو جزوی از قطعات اسپورتیج به حساب می‌آیند و با یکدیگر تفاوت دارند. کیا موتورز احتمال فرسودگی و یا گم شدن آن را نیز در نظر گرفته است. از این رو تمام سعی خود را بکار گرفته است تا به نیاز مشتریان خود به درستی پاسخ دهد.

درب باک بنزین از جنس پلاستیک می‌باشد و به راحتی باز می‌شوند اما درب پیچی شکل باعث می‌شود که باک نشتی نداشته باشد.

آنتن کیا اسپورتیج

آنتن از قطعات غیرضروری اما گران قیمت خودرو به شمار می‌آید. آنتن خودرو امواج مغناطیسی را به ولتاژ قابل استفاده در خودرو تبدیل می‌کند.

وجود میل‌ها در این قطعه باعث می‌شود افزایش کیفیت سیگنال‌ها می‌شود و از این رو اهمیت زیادی دارند. انعطاف و طول زیاد این میل‌ها هم افزایش کارایی آنتن ماشین نقش پررنگی را به عهده دارند.

بادگیر سانروف اسپورتیج

بیشتر مردم ماشین‌های دارای سانروف جزو خودرهای لوکس و مدرن به حساب می‌آورند. سانروف به زیبایی و جذابیت ماشین می‌افزاید و ظاهر آن را مدرنیزه‌تر نشان می‌دهد. اما با این وجود کارایی چندانی ندارد.

وجود بادگیر در عملکرد سانروف نقش مهمی را برعهده دارد زیرا از مشکلات احتمالی که ممکن است در هدایت ‌ماشین پیش بیاید جلوگیری می‌کند

ورود باد به داخل خودرو ممکن است برای سرنشینان ناخوشایند باشد اما خوشبختانه این بادگیرها از  ورود باد به داخل ماشین جلوگیری می‌کنند

درنتیجه می‌توان گفت که این بادگیرها از قطعات حیاتی و مهم خودرو هستند که نبود آن‌ها باعث ایجاد اختلال در عملکرد خودرو و بهم خوردن آسایش سرنشینان می‌شود

لوازم یدکی اسپورتیج Geniune parts

تمامی لوازم یدکی هیوندا و لوازم یدکی کیا دارای کد فنی مخصوص خود میباشند که از قبل در کارخانه تعریف شده است و ممکن است با کمی تفاوت کوچک دارای اشتراکاتی باشند که در بسیاری از مواقع همین امر باعث اختلال در عملکرد و کارایی سیستم های دیگر خودرو می‌شود .

همیشه باید هنگام تعویض قطعه زمان و هزینه ها را در نظر گرفت که برای مصرف خودرو و خریدار به صرفه باشد. فروشگاه هیوندای و کیا مرکزی تمام قطعات را به صورت اصل و با علامت جنیون پارت به شما مصرف کنندگان عزیز تحویل میدهد .

قطعات کیا اسپورتیج در هیوندای مرکزی

فروشگاه هیوندای مرکزی در نظر دارد که در تمامی زمان ها بهترین کیفیت را به مشتریان خود ارائه کند تا بتوانند بهترین بهره را از خودروی خود ببرند. شما خریداران محترم میتوانید . برای سفارش لوازم یدکی کیا اسپورتیج با شماره های ۰۲۱۳۳۹۰۶۸۰۰_۰۲۱۳۳۹۰۶۸۷۹تماس حاصل فرمایید.